Wednesday, March 12, 2014

3 Pray for MH370

Assalamualaikum. masuk hari ini dah hari ke-4 kisah kehilangan pesawat MAS MH370. tidak ada sebarang petanda mahupun bukti yang menunjukkan dimana pesawat tu berada. masyaallah, semua kejadian ini adalah kuasa Allah semuanya. tidak ada mustahil bagiNya.

cloud in the morning


Betul. dengan segala teknologi yang umat manusia ini ada. masih belum mampu untuk mencari dan menjumpai mahaupun merungkai misteri kehilangan pesawat ini. disaat ini, kita hanya mampu mengeluarkan teori masing-masing, dengan kepakaran masing2. sedar atau tak, kita ini hanya hamba Allah yang perlu berusaha. segala kejadian itu cuma terletak diatas kehendak Nya. secanggih mana pun sistem kita. kalau tiada redha Aallah. tak jalan beb!

Aku xsalahkan mereka2 yang sedaya upaya membantu dan mencari misteri kehilangan pesawat ini. respect go to them. tapi aku tidak setuju sekiranya mereka hanya berusaha tanpa meminta bantuan dan pertolongan dari Pencipta kita. dan dalam banyak2 ulasan di media. aku rasa tetamu yang bernama bekas captain norudin ni paling aku respect. apa dia kata?

http://www.youtube.com/watch?v=t3K57t_PzPE

http://www.youtube.com/watch?v=qu-alEFu2zA



ulasan kapten norudin abd majid


Takziah aku ucapkan kepada keluarga2 mangsa. kite xtau perasaan diaorang menunggu berita setiap masa. you don't know until you put yourself into their shoes. tapi, aku pernah rasa macam mana risaunya bff aku travel ke sana. alhamdulillah, tiada sebarang perkara x diingini berlaku. selamat pergi dan pulang.same route, same flight and same time. alhamdulillah.

He knows everythings

Jangan pernah berhenti berdoa. inshaallah. Allah tu nak tengok sejauh mana kita ingat pada Nya dan sejauh mana kebergantungan kita pada Nya dan sejauh mana pengharapan kita pada Nya. Allah knows everythings.


#prayformh370 

3 comments:

erlizawani said...

adakah sy bff yg awk maksudkan? hahhaa

terima kasih atas doa setiap kali sy travel...mmg menakutkan....alhamdulillah sy selamat pergi dan pulang...

doakan sy akan ke bandung.. :)

Haziq said...

hoo lahh.awak lahh.sapa lagi

cmna bandung?oke x?hahahaha

misselco said...

okay sgt..best moment ever...ada org nk makan lele ulat...eieieieieie

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates