Friday, August 1, 2014

0 Salam Syawal

Assalamualaikum. salam 4syawal. Bulan Ramadhan yang baru saja berlalu selain banyak membentuk dan mendidik kita, memberi peluang bagi kita merebut pahala berlipat ganda sekaligus meningkatkan keimanan serta ketaqwaan.

selamat hari raya dari kami


Sekarang berada di kampung untuk beraya. as always, setiap tahun pun beraya kat kampung. selagi ada nenek disana. selagi itu lah kita ada tujuan untuk berkumpul. selagi ada orang tua. itu lah sepatutnya yang kita perlu buat. pulang dan berjumpa dengan mereka. bertanya khabar dan menjenguk mereka. berkongsi rezeki yang kita dapat kat KL sana.

Namun dewasa ini. untuk mengumpulkan semua saudara mara memang agar sukar. memasing sudah mempunyai keluarga memasing. anak2 of course beraya dengan parents mereka. tapi tak mengapa. raya kan sebulan. inshaallah lepas balik nanti. cuba untuk ziarah mereka2 kira ada kesempatan.

Untuk syawal ini. aku nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin. kepada semua. jika ada salah silap yang sengaja mahupun tak disengajakan. aku manusia biasa yang sentiasa melakukan kesalahan dan dosa. nikmatilah saat terindah ini. nikmat yang Allah bagi dekat kita. family kita dan seluruh seisi keluarga kita.

Namun jangan pula kita lupa pada yang mereka kurang bernasib baik macam kita. terutama saudara2 kita yang berada di Gaza. mahupun keluarga2 mangsa MH17 dan MH370.  mereka menerima ujian lebih hebat dari kita. doakan mereka sentiasa. inshaallah.

Kepada awak. cheff jemputan. selamat hari raya. please maintain until that day okay. hahahaha. diet jangan kelaut macam aku. dah berapa banyak ketupat kuah kacang + lodeh dah aku telan. hahaha. nikmat dunia betul. maaf segala salah silap terkasar bahasa mengguris hati dan not be a real men okay.

Ayuh sahabat2 semua. lepas ni. kita sambung puasa 6 pulak. jangan lupaa. banyak hikmahnya.

diriwayatkan daripada Abu Ayyub Al-Anshari Radhiallahu ‘anhu, beliau telah berkata bahwasanya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan, kemudian diikuti dengan puasa enam hari pada bulan Syawal, adalah (puasanya itu) seperti puasa sepanjang tahun.” (Hadits Riwayat Imam Muslim)





p/s: #pray4gaza #prayforMH17 #pray4MH370

p/s/s: dem diet dah kelauttt.....

p/s/s/s: cepat lahh nak beraya ngn love love plakkk



0 comments:

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates