Monday, March 16, 2015

4 [Special] Selamat Mendirikan Masjid [5]

Assalamualaikum. masyaallah. serius lama sangat tak menulis nih. last menulis december 2014. what??. sesungguhnya, aku pun tidak tahu mengapa lama sungguh aku tidak menulis.2 bulan tanpa sebarang post baru. such a big tiring to start write up balik. tapi tak mengapa, aku start post untuk tahun baru ini dengan special post from my family.

LPT Tepoh - Jabor

Tahniah diucapkan kepada keluarga Hj Salleh dan Hjh Zaiton kerana mendapat seorang lagi menantu pada tahun ini. dan dengan itu, maka lengkap lah keluarga mereka. anak-anak semuanya sudah berkeluarga dan bersedia melayari bahtera rumah tangga.

Kepada pasagan Hazman dan Aziela, tahniah diucapkan. semoga berbahagia hingga ke syurga. majlis akad nikah dilangsungkan pada 14March 2015 di Masjid UNiSZA dan kenduri dilangsungkan di rumah pengantin perempuan secara bersederhana pada hari yang sama. majlis akad nikah yang dijadualkan pukul930 tajam. namun, tok iman kelewatan walhal sudah dinyatakan sendiri olehnya tajam pukul930. majlis akad nikah paling cepat dan segalanya berjalan dengan lancar. pak imam mintak duit kocek lebih yee?  nasib baik x tak mendapat siku aku. hahaha. aishh.

Hazman - Aziela
Hazman Salleh ataupun baman, perbezaan umur hanya 3tahun. zaman sekolah selalu dibayangi oleh kelebihan beliau. siapa tak kenal 'jeme'? mana2 pun aku pergi, ni adik 'jeme' kan? hahaha. annoying but at the same time, feel protected. salah seorang abang yang perfectionist. dia akan buat sesuatu sampai laa menjadi. kalau sangkut, leave it to him. he can handle that. hahaha. abang yang jarang nak mengalah dengan aku. siot punya orang. itu yang menjadikan aku bukan seorang adik mahupun anak yang manja tau. *proud

Pada hari kejadian, aku juga adalah pengapit kepadanya. seperti biasa, adikmu ini sentiasa menerima tugasan itu dengan hati yang tenang. tidak ada lagi gemuruh seperti sebelumnya. maklum lah dah lepas fasa ituu. hahah. (kau nak gemuruh bagai kenapa zik, menggelabah lahh luu) hahaha.

Bro, sek kito jange pecohh terr!!hahaha

Bagi persiapan hantaran pula, semuanya ditanggung beres oleh menantu pakcik Salleh dan makcik Zaiton. kemain kauu Ton, mentang lah ada menantu. semuanya ditanggung beres dan berlapang dada yerr? alhamdulillah laa kan, family bonding katanya. bagus2. kalau bukan sekarang, bila lagi yee dokk. hahahah

Alhamdulillah. selamat pergi dan pulang. segala perancangan berjalan lancar. terlebih terkurang, minta dihalal kan. yang baik dari Nya, yang kurang dari kita.

Bro, kauu dah kawinn!!  hahahah. kita semua pun dah kawin. hahahah. jangan garang2 dengan bini tauu.

all taken and married


p/s: untuk bacaan budak yg tengah stress kerja. padahal dah pesan jgn stress.hahaha

p/s/s: korang tggu aktiviti kami bulan 2 yang lalu. nnti update.haaha

p/s/s/s: harap diberi kekuatan utk menulis. ameen

p/s/s/s/s: wife, balik nnti masak patin yerr.hahaha

4 comments:

erlizawani said...

tahniah baman.
welcome to the family, La.

i love you #sangpelipurlara

Haziq said...

bermain cinta dengan penulis plk!hahahaha

ejasmi said...

ala sekali sekala nk ngorat penulis. boleh kn? kikiki

Haziq said...

ejasmi: PM penulis pliss.hahaha

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates