Monday, October 29, 2012

6 Disappointed

YUP! traffic jammed. *sigh*

tol karak


Kecewa dengan sistem jaringan jalanraya di malaysia khususnya sebelah pantai timur. setiap kali raya, it'll happened.confirm!jam.jam.jam

Ak percaya sebelah utara - selatan pon jam teruk gak.cuma ak xada pengalaman dari arah sana.

Semalam, weekend + cuti raya haji, our journey almost more than half day. penat syiak! jumlah kereta yang semakin bertambah, jalan tetap sama dari 10tahun yang lepas. 10tahun lepas, leh lah jalan tu nk menampung jumlah kereta waktu tu. tapi sekarang, definitely xmampu nk menampung jumnlah kenderaan bhai.

 bulatan merah :  tol karak, pertemuan dari Kuantan - Terengganu - Kelantan


Start tol karak ni jugak lah start jammed, kenderaan bergerak perlahan 20km/j sampai Genting Sempah. then baru kenderaan bergerak laju. tapi semalam, jam dari tol terakhir LPT, Bentong dan terus ke Genting Sempah. pedih baq hang

Tapi bagi rakyat, nak tak nak, kami terpaksa gak lalu jalan nihh. bkn sume mampu nk nek flight.

Hangpa pikiaq, cmna highway tu nk tampung jumlah kenderaan dari 3negeri pantai timur nih? pikir plak yg family2, pakcik2 yg drive. mau 5-6 kali stop. release tension dan penat. tu belom mereka yg keesokkan nya keje.mmg kelaut habis

Pada ak, solution dia senang...panggil si menteri2 tuh, suh dia drive sndiri dlm jam nih..biaq dia rasa pedih x pedih stuck lam jammed. jangan asyik nk redah guna polis ngn Marshall je. ada bran? bila depa ad bad experience cm gini, baru depa leh bertindak!



sumber gambar: google


p/s: zzz

6 comments:

elly ellyza said...

bila bakal YB bersuara....pedih baq hang..

mai belah utara tgk...bukan merayap cm semut kete...merayap cm beluncas baru nk belajar jalan...amek hang!!

semua hentian R & R FULL!!!

elly ellyza said...

satu lagi....suh org2 besar2..menteri2 join JAM...
baru depa taw makan jem tuh apa rasa..

stkt guna polis...boleh lah sembang!!

kata pemimpin berjiwa rakyat..

haitttttuuuuiihhh..( aku ludah kat muka depa ni)))

haziq said...

mna2 pn sama je....ko mai belah utara ke,selatan ke, timur ke...jam,jam,jam...

tu lom msuk bab AES.dafakk!hahah

elly ellyza said...

jgn mencarut kat public ziq/.....
mmg f*** pun

haziq said...

oioioi.behave!hahahah

elly ellyza said...

ko ajar!!!!!!!!!!!!!!

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates