Sunday, August 28, 2011

3 Part 3 - Pelepasan dari Api Neraka ~ Done

Alhamdulillah . . .

Inilah fasa terakhir bulan Ramadhan. Fasa dimana mereka yang melaksanakan puasa dengan sungguh-sungguh akan diselamatkan dari api neraka. Kita seharusnya perbanyakkan ibadah kita, mencari lailatul qadar. namun segelintir masyarakat kita dimana amalannya makin menurun. tak payah tengok jauh-jauh. hampir di semua tempat pelaksanaan tarawih,jumlah safnya makin sedikit. Mungkinkah ini lumrah?

Pejam celik pejam celik, mlm ni dah terawikh yang terakhir. personally, ak rasa sedih bila ramadhan tahun ni dah sampai ke penghujungnya. amalan nth banyak mana yg diterima oleh Allah. *sigh*

Rasullullah pernah bersabda "Barang siapa yang mengetahui ganjaran yang besar yang ada pada bulan ramadhan, pasti dia mahukan bulan ramadhan itu sepanjang tahun".

Oleh itu, marilah sama2 kita berdoa agar kita dipanjangkan umur utk ditemukan sekali lagi pada tahun hadapan. amin.

Kawan2 dapat cari tak malam lailatul qadar? ak ase pada mlm 25ramadhan aritu. hahaha. dan2 je. hahaha. itu hanya pendapat ak je. tp alhamdulillah lah, Allah kurniakan kekuatan utk bangun malam utk beribadat terutama 10 malam terakhir.

Bila daging dah dicari, daun nyoir dah dicari, ketupat dah di anyam. makna nya dah hampirnya Syawalkan. bila dah besar ni, persiapan raya main ala kadar je. xyah laa nk beria - ria nk raya, iye dok. ustaz pesan yang penting amalan di bulan puasa ni diteruskan walaupun sikit.



Gambar - gambar last trawikh ~ saf still lagi penuh













p/s: sok balik kampung yaw!


3 comments:

PutraRocker said...

drogba injured dow,haha..maap zaher baten

Haziq said...

keciwa ak drogba pengsan ~ haha

ejasmi said...

baru perasan post nih..ko amek pic org sujud..ko tak solat ye..ngelat!!

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates