Saturday, January 15, 2011

0 Cinta Masjid

Yes.cinta masjid.itu tajuk yang nk dikogsi bersama.awal2 tahun ni (dah mggu ke-3 pon) nk berkongsi kisah yang sahabat ak kongsi ngn ak.biarlah cerita2 yang baik2 sikit.iye dak!





Suamiku amat akrab dengan masjid.Jika bukan dalam waktu kerja, hampir semua solat lima waktunya di masjid. Terutamanya waktu subuh jarang-jarang dilaksanakan dirumah. Keakrabannya itu membantu dia dikenali oleh penduduk sekitar.

Bukan sekadar menjadi makmun di masjid, suamiku juga sering ditolak menjadi imam. Bacaan dan hafazan al-Quran nya juga baik. Peribadi itu ku doakan akan mengalir dalam peribadi anak-anakku nanti yang kami sering bualkan sebagai ulama. Sungguh, cintanya pada masjid membuatkan ak mencintainya.

Suamiku tidak pernah menghalang ak untuk ke masjid, tetapi dia lebih senang ak bersolat dirumah. Aku tidak pernah rasa keseorangan apabila berada dirumah. Aku dapat rasakan tarbiah masjid itu juga sebenarnya menyumbang kepada kesplehannya dan membuatkan aku merasa manis dapat menikmati cinta halalnya. Indah cintamu, sinta seorang pemuda yang bertaut dirumah Allah.

"Dan Wanita2 baik adalah untuk Laki2 yg baik dan Laki2 yang baik adalah untuk Wanita2 yang baik"

Sekian.


p/s : Happy birthday kak mieza tau lbh glamour lg kak Noi.maaf ye.aritu beria dia gtau birthday dia.ak buat2 xcaya lak.sian lak dia.nnti kte blnja akak k.haha






0 comments:

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates