Monday, June 30, 2014

2 Ramadhan Kareem

Assalamualaikum. alhamdulillah, syukur sangat2 kerana masih diberi kesempatan untuk bertemu lagi ramadhan tahun ini. ini bermakna Allah masih memeberi kita peluang untuk terus beribadat kepadanya dan terus menyiapkan diri untuk hari akhirat sana. ketahui lah bilamana mereka yang menantikan bulan ramadhan ini adalah mereka dikalangan orang2 yang beriman yang pastinya tidak akan mensia-siakan peluang bertemu bulan mulia ini.

sumber: google
Walaupun hari ini sudah 2 Ramadan, aku mahu pengucapkan selamat berpuasa kepada semua. sudahkah kita mengatur strategi sepanjang bulan ramadhan ini dengan pelbagai ibadah. bulan dimana Allah menggandakan semua ganjaran amalan hambanya yang beribadah. khatam alquran dan bertadarus, bersedekah, solat sunat tarawikh, qiammullai dan sebagainya. menjauhi perkara yang mengurangkan pahala puasa

Tidak tahu ini kebetulan atau sengaja diaturkan - fifa world cup 2014 vs ramadhan kareem. tak salah kalau nak melayan bola pukul 2-3 pagi. tp make sure ibadah itu seiring dengan duniawi. alahh, bukannya susah pun, masa Half time tuh, hangpa p amik wudhuk dan dirikan solat sunat 2 rakaat. sunat tahajjud ke, taubat ka, terpulang pada sedagha sedaghi. pepandai lah amik kesempatan rakan2. let's recharge our iman inshaallah.

sumber: google
Bulan ini juga ada target masing-masing. dengana amalannya, dengan proses nyak lemak nya. hahaha. harap bulan ini membantu hendaknya. hahahah. 

Oke, selamat berpuasa. selamat menjalani ibadah puasa. jom sama-sama tingkatkan amalan bulan nihh. dan agar ia berterusan hendaknya. amin.


2 comments:

misselco said...

jangan lembik2 bulan puasa..pemain Algeria pun berpuasa main bola..awk workout xde hal punya lah....heheh....jgn tinggal gym tuh sebulan plak...

Haziq said...

xdan nk workout nihh.sampai jaa kul6 dah flat tas lantai.hahaha

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates