Thursday, October 31, 2013

4 COMSOL Conference Singapore 2013

Assalamualaikum. post ini perlu ditulis sebelum masuknya bulan Nov. nampak sangat aku malas nk menulis. haha. maafkan hamba. alaa, bukan ada readers pun. kalau ada, terima kasih diucapkan.

Minggu lepas menghadirkan diri ke satu conference di Singapore. conference ini dianjurkan oleh iMath, company yang menguruskan COMSOL software.

COMSOL ini adalah software dimana researcher akan melakukan simulation sebelum mereka buat prototype. means, mereka akan dapatkan result, how it's possible to do dan dari situ mereka akan tahu apa halangan2 yang ada untuk build up sebuah prototype. general idea gituu. haha

Conference diadakan pada 24hb Oktober dan aku join as a exhibitor. since aku currently working on research yang menggunakan software nih. overall, alhamdulillah. segalanya dipermudahkan. untuk workshop pada 25hb, aku xjoin since flight kul4. tak sempat nak attend and it was fine katanya.

Thanks to my consultant yang follow - bapak aku je pun. leh dikatakan trip nih bagi dia jalan2 sikit since penat kerja *penat ke* hahaha. cumanya aku ajak dia pergi Marina Bay, tak mahu katanya. tak mengapa, orang tua, penat maybe.

Tempat penginapan pun senang nak cari berbanding 1st time datang dulu. plus bawak orang tua - kihkih, book hotel paling dekat dengan station Bugis. dalam pada tu, area tu pun dekat dengan masjid sultan dan makanan halal. so senang laa nak cari makan.

Sepanjang perjalanan, trip yang lepas banyak membantu kami. dan jugak banyak pengalaman lalu kembali semula. haha. its was great trip guys (elly - apik). seyesly. tengok big gulp dah cukup buat aku imbas trip yang dulu. hahaha



Bugis street - sempat beli simkad singapore

me bring uia name - haha


Comsol conference


me last exhibitor


pantau site project - haha

masjid sultan

anyone interested?


consultant - tourist

kampong glam

throwback skali - uss singapore - haziq,elly,apik




p/s: counting month of April.gyeahhhh

4 comments:

misselco said...

rindunya nk travel!!!

Haziq said...

haiii.bkn ke keje awk keje travel ke?hahahah

best wooo.jom plan lagi

misselco said...

xmolah travel under company...tuh keje..ni nk jenjalan

Haziq said...

hang survey tempat under company luh. nk jejalan baru tau port baikk.hahah

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates