Saturday, October 12, 2013

0 Cabaran Seorang Guru

Assalamualaikum. tugas seorang guru bukannnya mudah sekarang. aku tau sebab ada diantara kawan aku seorang tenaga pengajar. guru yang aku maksudkan disini mereka yang mengajar sekolah rendah mahupun menegah. kalau dulu,

Seigat aku, dulu cikgu ni pergi mengajar masuk kul730 balik lewat sikit banding dengan anak2 murid diaorang sekitar kul3. kul3 ni adalah paling lewat lah. nak pastikan semua murid2 diaorang dah keluar dari kawasan sekolah. tapi sekarang, pelbagai tugasan yang cikgu kena pegang. aktiviti murid, profile murid, pencapaian murid, semua cikgu kena take responsible.

Nak highlight kan kat sini apa yang membezakan pelajar sekarang dengan zaman kita dulu, tahun 80-an.


hukuman


Antara denda yang pernah aku kena dulu:
column kiri: 3,5,6,7,9,10
column kanan: 1,2,3,11

Sungguh berbeza dengan zaman sekarang. semuanya tak boleh. are you fucking kidding me KPM? kenapa ko limitkan segala bentuk pengajaran yang secara tak langsung nih. ko hanya sakit sekejap je berbanding ko rasa nilai pengajarannya sampai bila2. seriously, aku memang respect cikgu2 hari ini.






p/s: selamat hari raya aidiladha

p/s/s: alhamdulillah hidup ak zaman dulu

p/s/s/s: banyak gak aku kena hukuman fizikal. hahaha.

0 comments:

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates