Wednesday, August 7, 2013

2 Sadness

Assalamualaikum. salam 29ramadhan. last post merupakan diawal bulan ramadhan.bagaimanakah amalan kita sepanjang bulan barakah ini? ad pasang surut. atau terus mengekalkan momentum kecemerlangan dalam melakukan ibadah? tepuk dada tanya lah iman masing2.

Laksanakan lah tuntutan ini dengan sehabis baik yg mungkin. kerana apa, Allah swt besabda, puasa lah engkau demi kerana Tuhanmu. maksudnya disini, ganjaran puasa itu sendiri dinilai dan diberi oleh Allah itu sendiri.

Teringat dalam satu ceramah sebelum solat tarawikh di sebuah surau di P.Pinang, semasa manusia dihisab, Allah akan meneliti semua amalan manusia, hasil dari penelitian itu. semuanya dari catatan malaikat Raqib dan Atib. dari sini segala amalan akan dinilai oleh malaikat kiri dan kanan berdasarkan amalan masing2 kecuali puasa. puasa org mukmin ini akan dinilai dan diberi ganjaran sendiri oleh Allah swt.

Sedih apabila memikirkan kita bakal meninggalkan ramadhan. adakah amalan kita mampu mengecapi apa yang ditawarkan oeh Allah sepanjang bila ramadhan ini. dan apa yang lebih penting, adakah kita mampu bertemu ramadhan yang akan datang? Allahuakbar.

Sedih aku juga apabila memikirkan apa yang akan berlaku selepas ramadhan ini. selain ramadhan, ak btol2 merindukan orang yg separuh dari aku. i miss every single thing of her. whatever i did. it always come out his image inside.

You are irreplaceable. you'r totally my other half. please stay with me - mdm





p/s: yaAllah, janganlah ko ambil nyawaku sebelum ak sempat bertaubat pada mu yaAllah

p/s: biarpun ko melupakan segala kebaikan ak. namun pada ak, ak tetap xkan melupankn segala jasa baik itu. you'r one in a million

2 comments:

erlizawani said...

i have read this post so many times.. thank you for the sharing about amalan yg dihisap di akhirat kelak..

i'm sure your another half, miss you more than you did,,,

i'm pray for your happiness in our future...

Do pray for our best journey and May Allah help us in what we planned..

p/s: she never forget your kindness..dun worry

Haziq said...

p/s: hopefully.hihihi

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates