Friday, January 25, 2019

0 Bermalam di Colombia

Assalamualaikum. bunyi macam melancong ke negara Africa sana. hahahha. tetai mengertilah. ini adalah sebahagian ujian buat kami sekeluarga. anak - anak dah seminggu demam tak kebah. akhirnya terpaksa ditahan wad untuk dimonitor oleh doctor. adam dan nuh warded di hospital Colombia Asia Setapak.




2-3 hari sebelum warded, adam muntah - muntah dengan kerap. nak kata pemakanan pun bukan. sebab apa yang kami makan. makanan tu lah yang dia makan. nuh pulak cirit - birit. bila pergi klinik. doctor nasihat kan supaya warded. atas sebab nuh payah makan ubat. untuk elakkan dehydrate dan nak dapatkan rehar yang cukup.

Bila check up dekat hospital. dapat sample najis anak - anak. doctor suspect kena rota virus. antara symptom nya cirit - birit dan muntah - muntah. virus ni mudah berjangkit pada kanak - kanak melalui pemakanan atau air.

Bila flashback. kami dapat recall seminggu sebelum this things happen. kami sekeluarga pergi bercuti ke Palm Garden Putrajaya. mungkin berjangkit dari swimming pool hotel berkenaan.





Apa pun. alhamdulillah segala proses pemulihan berjalan dengan lancar. kiranya kami sekeluarga berkampung di Colombia. janji anak - anak sihat. tu yang paling penting.
.
Terima kasih ummi, tok ibu dan tak bah yang banyak membantu. alhamdulillah.

Sekian . . . Peace






p/s: celebrate birthday ummi di hospital. kesian

0 comments:

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates