Friday, June 28, 2013

2 [Infographic] High - Intensity Interval Training (HIIT)



 
Assalamualaikum. terdapat pelbagai cara ataupun kaedah yang boleh diamalkan dalam menghasilkan keberkesanan berat badan yang ideal. bagi overweight macam aku - lately. hahaha

Diet dan bersenam adalah perlu dan is a must! ada orang hanya memilih untuk berdiet semata-mata. tetapi pada aku, it is more fun to have both which is diet and exercise. diet shaja boleh diibaratkan menjaga kereta pada bahagian luaran sahaja. tetapi pengisiannya besepah dan performance kereta ko semput2 macam siput.

Memang benar diet adalah 70% keberkesannya dalam menurunkan berat badan dan 30% adalah workout. that's reality. tak kisah mana2 pun kaedahnya, janji bersesuaian dengan badan

HIIT ini kalau ringkasnya kita push kita punya energy sampai agak2 nak meletup jantung ko pam darah. hahah. ia dipanggil hutang oksigen. sangat effective untuk fat burner. even selepas ko workout sekali pun, dalam ko keadaan rehat, latihan ini still membakar kita punya lemak. its call after burn effect.

4minit dah cukup. Enjoy!

HIIT



 

p/s: mau cirit buat benda ni untuk first time buat

p/s/s: selamat mencuba

2 comments:

@isHaH@but@lib said...

1 je soalan aku..

em.. kau mmg da gemok gedempol ke? hehe. semangat sungguh nak fitkan badan. Tapi bagus la, kalau aim tu nak sihatkan badan. Kira menjaga amanah Allah la tu. Bagus bagus.

Tapi jawabla soalan aku tu. Gemok eh kau sekarang? ekekeke

Haziq said...

gemuk gemik gedempol xleh nk jalan dahh....hahaha

tapi klo kurus perut buncit scary gak oiiii!...hahah

mintak dijauhkan

 

Sang Penglipur Lara - Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates